Werkgevers zijn in 2024 opnieuw tevreden over de hulp van Werkplein Twente bij het vinden van personeel. In de nieuwste editie van de Monitor Werkgeverstevredenheid beoordelen werkgevers de dienstverlening van Werkplein Twente met een 7,3. De dienstverlening op het gebied van Werving & Selectie en voordragen kandidaten krijgt zelfs een 7,6.
Wat gaat goed?
Werkgevers waarderen vooral de goede relatie die zij hebben met hun contactpersoon. Ze vinden het prettig om een vast aanspreekpunt te hebben en merken dat medewerkers van het WSP meedenken en snel reageren. Ook zijn veel werkgevers enthousiast over events zoals meet & greet en netwerkbijeenkomsten. 72% van degenen die een evenement bezochten vonden dat de moeite waard.
Wat kan beter?
Werkgevers zien ook nog mogelijkheden om de dienstverlening verder te optimaliseren. Ze zien graag dat medewerkers nog meer kennis hebben van hun branche en organisatie. Dit kan bijdragen aan een nog betere en duurzame match.
Werkgevers verwachten in 2025 meer behoefte te hebben aan informatie en advies op het gebied van arbeidsmarktontwikkelingen, wet- & regelgeving en het inzetten van instrumenten voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Veel werkgevers weten niet goed wat Werkplein hierin voor hen kan betekenen, ze zien graag dat Werkplein hen als expert proactief informeert.
Over de Monitor Werkgeverstevredenheid
Het onderzoek vindt ieder jaar plaats onder werkgevers die tussen april en september contact hebben gehad met een WSP/Werkplein. In de loop van de komende anderhalf jaar gaat de dienstverlening van Werkplein Twente op in het Werkcentrum. De naam WSP/Werkplein zal daardoor op den duur verdwijnen. De volgende monitor zal dan ook de werkgeversdienstverlening van UWV en gemeenten in het Werkcentrum in kaart brengen. Bekijk de landelijke werkgeverstevredenheidsmonitor 2024. De resultaten van de regio’s zijn te vinden op de regiopagina.